Co říct ?

Snažte se zachovat klid a věcně odpovídat na otázky; největší zdržení před výjezdem posádky záchranné složky mohou způsobit dohady s operátorem tísňové linky.

Obvyklá sada otázek:

  • Kdo volá - sdělte operátorovi své jméno.

  • Co přesně se stalo - popište událost, která se stala - tato informace je nutná k posouzení, jakou pomoc vyslat.

  • Kde se to stalo - nahlaste přesné místo události- tato informace je nutná ke snadnému a rychlému nalezení místa události.

  • Informace o postiženém: pohlaví, přibližný věk, počet postižených (pro zajištění adekvátní pomoci a lůžka pro pacienta).

Upřesnění místa události:

  • V bytě, na pracovišti nebo v jiném uzavřeném prostoru:
    adresa a čísla domu (jsou důležitá obě čísla - červené i modré)
    patro a jméno majitele bytu
    jak najít dům (hlavně na sídlištích)
  • Na veřejné komunikaci nebo na volných prostranstvích:
    stručný a výstižný popis místa události,
    např. typická budova poblíž, park, křižovatka, poslední vesnice, odbočka, kilometrovník na dálnici, správné číslo dálnice apod.

Přečteno 4894x
Hodnocení:
Autor, zdroj: materiály MV ČR a HZS ČR
 
více informací zde.
Objednatvzdělávací materiályzobrazit košík