Snaž se zachovat klid a věcně odpovídat na
otázky; největší zdržení před výjezdem posádky záchranné složky mohou způsobit
dohady s dispečerem.
Obvyklá sada otázek:
· Co přesně se stalo - tato informace je nutná k posouzení, jakou pomoc vyslat
· Přesné místo hlášené události- tato informace je nutná ke snadnému a rychlému nalezení místa události
· Informace o postiženém: pohlaví, přibližný věk, počet postižených (pro zajištění adekvátní pomoci a lůžka pro pacienta)
· Informace o volajícím: číslo telefonu, z něhož voláte pro případný zpětný dotaz při obtížném hledání místa či jiných problémech, popřípadě i jméno volajícího
Upřesnění místa události:
·
V bytě, na
pracovišti nebo v jiném uzavřeném prostoru:
adresa a čísla domu ( jsou důležitá obě čísla - červené i modré )
patro a jméno majitele bytu
jak najít dům (hlavně na sídlištích)
·
Na veřejné
komunikaci nebo na volných prostranstvích:
stručný a výstižný popis místa události,
např. typická budova poblíž, park, křižovatka, poslední vesnice, odbočka,
kilometrovník na dálnici, správné číslo dálnice apod.
Vhodné je zajistit další charakteristické detaily události
Můžeš-li, zajisti místo události proti jejímu šíření
Vyčkej k případnému podání svědectví k mimořádné události
VÍCE SE DOZVÍŠ V TOMTO ANIMOVANÉM KURZU - MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI 2